کربنات مس

نویسنده: علی میرباقری دسته: Root تاریخ: 1397-05-22 دیدگاه: 0 بازدید: 811

کربنات مس سنگین همچنین کربنات کربن، کربنات مس، کربنات جامد کربناته نامیده می شود.
در صنایع نمک آلی، کربنات سنگین کربنات (کربنات کاتیون، کربنات مس پایه) برای آماده سازی ترکیبات مختلف مس استفاده می شود؛ در صنعت آلی، کربنات مس سنگین (کربنات کوهی، کربنات مس پایه) به عنوان کاتالیزور سنتز آلی استفاده می شود؛ در صنعت آبکاری، کربنات مس سنگین (کربنات کوهی، کربنات مس پایه) به عنوان افزودنی مس استفاده می شود. در سال های اخیر، کربنات مس سنگین (کربنات کوهی، کربنات مس پایه) به طور گسترده ای در زمینه حفظ چوب استفاده می شود.

کربنات مس پایه یک ترکیب شیمیایی است که به طور صحیح هیدروکسید کربنات مس (II) نامیده می شود. این یک ترکیب یونی است که شامل یون های مس (II) Cu2 +، کربنات CO2-3 و هیدروکسید HO- است.

کربنات مس (II) معمولا به ترکیبات معدنی با فرمول شیمیایی Cu2CO3 (OH) 2 (اغلب نامناسب CuCO3 نوشته شده است)، رایج ترین کربنات مس و مشابه آن با مالاکت معدنی است. از لحاظ فنی و دقیق تر باید آن را کربنات اساسی مس، کربنات مس، کربنات جامد، کربنات مس (II) نامید. این یک پودر سبز رنگی سبز به رنگ آبی سبز خشک است، اما نمونه های پایه آبی روشن است. کربنات مس پایه، کربنات جامد کربنات، کربنات مس (II) یک ترکیب پایدار است که در آب نامحلول است و با حرارت دادن به راحتی تجزیه می شود.

 دارایی فیزیکی:

کربنات مس پایه، کربنات جامد کربنات، کربنات مس (II) یک ترکیب آبی سبز پودری است که در آب حل نشده است. رنگ آن می تواند سایه های مختلف آبی یا سبز باشد بسته به خلوص و حضور سایر کربنات های اساسی مس، که معمولا در هر نوع نمونه فنی وجود دارد.

اموال شیمیایی:

کربنات مس پایه، کربنات جامد کربنات، کربنات مس (II)، مانند هیدروکسید مس (II) به عنوان منبع یون مس (II) استفاده می شود. اکثر نمکهای مس را می توان با واکنش این ماده شیمیایی با اسید مورد نظر تولید کرد.

 به عنوان حرفه ای چین پایه کربن مس، مواد اولیه کربنات مواد اولیه جامد و تولید کننده در چین، FENGCHEN GROUP CO.، محدود شده است تامین و صادرات کربنات مس پایه، API جامد کربنات جامد از چین در چین برای حدود 10 سال است.

ایمنی:

گرچه ترکیبات مس معمولا به عنوان سمی شناخته می شوند، کربنات اساسی مس، کربنات کربنات اولیه، کربنات مس (II)، فرم ترجیحی برای دفع نمک های مس است زیرا این محلول نامحلول نیست. کربنات مس پایه، کربنات جامد کربنات، کربنات مس (II) را می توان با افزودن بی کربنات سدیم به محلول نمک مس تولید و سپس در فرم جامد دفع شود. کربنات مس پایه، کربنات جامد کربنات، کربنات مس (II) نیز ممکن است در اسید هیدروکلریک حل شود و با افزودن آلومینیوم به فلز مس تبدیل می شود.

دیدگاه خود را بنویسید

بالا