چربی گیر ها و تمیز کننده های قلیائی

نویسنده: علی میرباقری دسته: Root تاریخ: 1397-05-22 دیدگاه: 0 بازدید: 465

چربی گیر های قلیائی معمولا برای سیستم غوطه وری ، پاششی و التراسونیک و در دماهای مختلف فرموله می شوند.
وجود انواع مختلف فلزات نظیر آهن ، آلومینیوم و مس و ... باعث به وجود آمدن فرمولاسیون های مختلف در تولید این مواد شده و در صورت استفاده نابجا از آنها در بسیاری از موارد باعث آسیب به سطح می شود.
معمولا این چربی گیر ها در دمای 50 الی 90 درجه سانتیگراد و زمان 5 الی 20 دقیقه کار میکننده و بهترین غلظت پیشنهاد شده 3 الی 10 درصد است . غلظت و زمان بستگی به میزان چربی دارد و میزان غلظت بایستی دائما با اندازه گیری میزان قلیائیت تنظیم شود.

با زدهی چربی گیر های پاششی علاوه بر اینکه به دمای محلول بستگی دارد تامین فشار 1.4 الی 2 بار میتواند راندمان آن را افزایش دهد.
بهترین دما 50 الی 65 درجه سانتیگراد و زمان پاشش 3 دقیقه است
در وانهای التراسونیک معمولا از چربی گیرهای قلیائی با قدرت متوسط استفاده میشود غلظت این چربی گیر ها 2 الی 5 درصد و زمان لازم برای تکمیل فرایند چربی گیری 3 الی 7 دقیقه است .
مهمترین مشخصه تاثیر گذار بر کلیه روشهای چربی گیری غلظت مواد ، زمان عملیات ، دما و میزان قلیائیت است سختی بالای آب تاثیر بسیار منفی بر فرایند دارد و بنابراین بایستس از افزودنی های مخصوص جهت چربی گیری در آبهای سخت استفاده نمود .


چربی گیر آهن اسپری: این نوع چربی گیر برای عملیات پاششی بر روی آهن استیل و چدن در سیستمهای پاشش فرموله شده و در دمای 50 الی 75 درجه سانتیگراد کاربرد دارد بهترین فشار پاشش بین 1. الی 2 بار در غلظت 2 الی 3 میباشد .


چربی گیر اسپری همه کاره: این نوع چربی گیر برای سیستمهای پاششی و انجام عملیات بروی کلیه فلزات آهنی و غیر آهنی طراحی شده است .


چربی گیر آهن غوطه وری: این نوع چربی گیر برای چربی زدائی از انواع فلزات آخنی نظیر چدن ، آهن و فولاد ماربرد دارد و شامل انواع نمکهای فسفاته و سیلیکات و تر کننده ها میباشد بهترین دمای استفاده از این چربی گیر 70 الی 90 درجه سانتیگراد و زمان 5 الی 20 دقیقه میباشد .


چربی گیر غوطه وری همه کاره: این نوع چربی گیر برای چربی زدائی از انواع فلزات آهنی و غیر آهنی نظیر آلومینیوم ،مس، گالوانیزه و ..... فرموله شده و در دمای 70 الی 90 درجه سانتیگراد و غلظت 5 الی 8 درصد دارای قدرت چربی گیری خوبی میباشد زمان چربی گیری بسته به میزان چربی متغیر است .


چربی گیر آلومینیوم غوطه وری: این نوع چربی گیر پودر قادر است با غلظت 3 الی 5 درصد و دمای 60 الی 70 درجه سانتیگراد و زمان حدودا 5 الی 8 دقیقه بدون اینکه کوچکترین اثر منفی بر سطح آلومینیوم بگذارد انواع چربی را حذف نماید .


چربی گیر آلومینیوم اسپری:
 پودر چربی گیر در غلظت 2 الی 3 درصد و دمای 55 الی 70 درجه سانتیگراد قادر است در مدت زمان 2 الی 3 دقیقه چربی را از روی سطح آلومینیوم پاک نماید .

دیدگاه خود را بنویسید

بالا